PLEN
Główna Konkurs Rys historyczny Moda damska Moda męska Modrzejewska Ciekawostki E-learning Inne
Modrzejewska
Biografia
Autokreacja
Madame Helena - film
Moda Modrzejewskiej
Kostiumy i suknie
Paleta kolorów
Nauka sztuki krawiectwa damskiego
Bielizna
Zachowane kostiumy
Porcja
Katarzyna Aragonska
Laodamia
Adrianna i Camilia
Rozalinda
Kleopatra
Koronki
Beatrycze
Zakończenie
Fotografia
Helena Modrzejewska i Leopold Kronenberg
INSPIRACJE: Fotogaleria
REKONSTRUKCJE: Opisy strojów i wykroje
Krynolina Radziwiłłówna (1865)
Krynolina z aksamitkami (1865)
Atłasowa (1867)
Krynolina w pasy (1868)
Krynolina z meandrami (1869)
Amazonka (1870)
Turniura balowa 1 (1871)
Turniura balowa 2 (1871)
Maria Stuart (1872)
Córka króla (1873)
Princesska z kwiatkami (1878)
Julia (1878)
Kleopatra (1880)
Princesska z futrem (1880)
Princesska biało-czarna (1882)
Frędzle (1884)
Turniura biała (1885)
Turniura z szabelką (1886)
Balowa z koralikami (1891)
Secesja guziki (1898)
Strój kąpielowy (1900)
Sececja klasyczna (1903)
Opisy strojów i wykroje - Krynolina w pasy
Powiększ wybrane zdjęcie
Suknia balowa z tkaniny w pasy. Stanik bardzo wycięty górą, dopasowany krojem, z wąziutkim paseczkiem w talii. Króciutkie bufiaste rękawki wszyte na obniżonym ramieniu są w dole marszczone wstążeczką, taką samą jaką jest ozdobiona berta. Berta, na półokrągłej podstawie ma ułożony rząd 3 plisek (zaprasowaniem w stronę dekoltu). Od góry do berty doszyta jest koronka w ząbki, dla ozdoby i lepszego ułożenia się linii dekoltu podwleczona jest ciemną wstążeczką. Dolną część ozdabiają frędzle, najprawdopodobniej w kolorze ciemniejszych pasów suknii, których doszycie ukryte jest pod wstążką, taką jak w górze. Tło dla frędzli stanowi koronka gipiurowa, której dolny brzeg ozdobiony jest motywem kwiatowym. Spódnica uszyta z brytów, z których przedni i boczne są krajane ukośnie - ścięte ku górze a dołem szerokie. Tylne bryty są proste, przedłużone w tren. Przód spódnicy jest wszyty do talii gładko, bez fałdek. Tył ułożony jest w głębokie zakładki ułożone w kierunku przodu. Ozdobę spódnicy stanowią dwie szarfy opuszczone luźno przodem. Są one uszyte z ciemniejszego pasa tkaniny sukni i zakończone w ząb. Dookoła garnirowane są koronką, taką samą jak w górze berty, której naszycie pokrywa wstążka.
Powiększ wybrany obrazek
© Muzeum Pałac w Wilanowie 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.
stat