PLEN
Główna Konkurs Rys historyczny Moda damska Moda męska Modrzejewska Ciekawostki E-learning Inne
Modrzejewska
Biografia
Autokreacja
Madame Helena - film
Moda Modrzejewskiej
Kostiumy i suknie
Paleta kolorów
Nauka sztuki krawiectwa damskiego
Bielizna
Zachowane kostiumy
Porcja
Katarzyna Aragonska
Laodamia
Adrianna i Camilia
Rozalinda
Kleopatra
Koronki
Beatrycze
Zakończenie
Fotografia
Helena Modrzejewska i Leopold Kronenberg
INSPIRACJE: Fotogaleria
REKONSTRUKCJE: Opisy strojów i wykroje
Krynolina Radziwiłłówna (1865)
Krynolina z aksamitkami (1865)
Atłasowa (1867)
Krynolina w pasy (1868)
Krynolina z meandrami (1869)
Amazonka (1870)
Turniura balowa 1 (1871)
Turniura balowa 2 (1871)
Maria Stuart (1872)
Córka króla (1873)
Princesska z kwiatkami (1878)
Julia (1878)
Kleopatra (1880)
Princesska z futrem (1880)
Princesska biało-czarna (1882)
Frędzle (1884)
Turniura biała (1885)
Turniura z szabelką (1886)
Balowa z koralikami (1891)
Secesja guziki (1898)
Strój kąpielowy (1900)
Sececja klasyczna (1903)
Opisy strojów i wykroje - Frędzle
Powiększ wybrane zdjęcie
Suknia balowa z tkaniny żakardowej i gładkiej. Stanik o dopasowanej linii, usztywniony fiszbinami. Przód krojony z dwóch części, z bawetem w szpic ułożonym luźno na spódnicy. Każda z części dopasowana cięciami lub zaszewkami. Tył sznurowany środkiem jest krojony z czterech części. W owalnym dekolcie tyłu widać białą plisowaną falbankę. Dookoła całego dekoltu biegnie frędzla z koralików, górą łączonych w ozdobną kratkę, dołem układającą się w zęby. Krótki rękawek ozdobiony jest falbanką. Spódnica z żakardowej tkaniny jest środkiem przodu naszyta kilkoma poziomymi rzędami koralikowej frędzli - takiej jak przy dekolcie, pomiędzy którymi umocowano kokardy z gładkiej tkaniny. Przednie i boczne bryty są dołem ozdobione fantazyjnymi falbankami z tkaniny tuniki - obie mają brzegiem naszyte koraliki. Tunika z jasnej gładkiej tkaniny ułożona w głębokie fałdy, ma kształt panier, rozchodzącego się od środka przodu na boki. Obie strony podpięte są przodem w poziomą fałdę. Łukiem przechodzą do tyłu, gdzie są zebrane i ukryte pod podpiętymi fałdami trenu. Tren z jasnej tkaniny, krojony oddzielnie z prostokątnych brytów, ma na dole szlaczek z liści, ale ich wzór jest inny niż na wzorze tkaniny spódnicy. Na łączeniu spódnicy z trenem także pojawia się frędzla z koralików.
Powiększ wybrany obrazek
© Muzeum Pałac w Wilanowie 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.
stat