PLEN
Główna Konkurs Rys historyczny Moda damska Moda męska Modrzejewska Ciekawostki E-learning Inne
Modrzejewska
Biografia
Autokreacja
Madame Helena - film
Moda Modrzejewskiej
Kostiumy i suknie
Paleta kolorów
Nauka sztuki krawiectwa damskiego
Bielizna
Zachowane kostiumy
Porcja
Katarzyna Aragonska
Laodamia
Adrianna i Camilia
Rozalinda
Kleopatra
Koronki
Beatrycze
Zakończenie
Fotografia
Helena Modrzejewska i Leopold Kronenberg
INSPIRACJE: Fotogaleria
REKONSTRUKCJE: Opisy strojów i wykroje
Krynolina Radziwiłłówna (1865)
Krynolina z aksamitkami (1865)
Atłasowa (1867)
Krynolina w pasy (1868)
Krynolina z meandrami (1869)
Amazonka (1870)
Turniura balowa 1 (1871)
Turniura balowa 2 (1871)
Maria Stuart (1872)
Córka króla (1873)
Princesska z kwiatkami (1878)
Julia (1878)
Kleopatra (1880)
Princesska z futrem (1880)
Princesska biało-czarna (1882)
Frędzle (1884)
Turniura biała (1885)
Turniura z szabelką (1886)
Balowa z koralikami (1891)
Secesja guziki (1898)
Strój kąpielowy (1900)
Sececja klasyczna (1903)
Opisy strojów i wykroje - Princesska biało-czarna
Powiększ wybrane zdjęcie
Suknia wieczorowo-wizytowa z dwóch tkanin: jasnej gładkiej oraz ciemnej w drobny rzucik kwiatowy (atłas, satyna lub tafta). Stanik z gładkiej tkaniny, pasowany zaszewkami, ma z przodu wstawkę z tkaniny wzorzystej zapiętej środkiem na rząd drobnych guziczków w kształcie kwiatków. Cała wstawka jest otoczona dwukolorową pliską - część jasna jest widoczna w całości, ciemna tylko cienką kreską od strony zewnętrznej. Dekolt karo (à la Raphael) wypełnia delikatna falbanka wykończona wąziutką koronką. Podniesiony kołnierz o zaokrąglonej linii ma takie samo wykończenie jak wstawka przodu. Wąski rękaw o długości 1/2 wszyty na naturalnej linii ramienia, ma dołem mankiet z dwoma zębami zwróconymi ku górze, uszyty tak jak wstawka i kołnierz. Dołem dane są dwie wąskie jasne plisowane falbanki i trzecia spodnia, najdłuższa gładka, lekko marszczona. Możliwe, że jest wykonana tak samo jak falbanka dekoltu. Dodatkowo po wewnętrznej stronie rękawa na mankiecie umieszczona jest dwukolorowa rozetka. Spódnica z jasnej tkaniny ma dołem naszyte pięć rzędów wązkich plisowanych falbanek. Podpięcie panier z wzorzystej tkaniny jest wykończone brzegiem ciemną koronką i długą, plecioną frędzlą. Tren jest zebrany z tyłu brytem jasnego materiału, a u dołu ma także zdobienie z koronki i frędzli. Spod trenu widoczne są falbanki jasnej spódnicy.
Powiększ wybrany obrazek
© Muzeum Pałac w Wilanowie 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.
stat